Feb 17, 2011

Dulu dan Kini ........

Semalam saya telah menaip nama seorang rakan ketika sama-sama belajar 33 tahun dahulu di carian Facebook. Kerana namanya agak ganjil carian saya menjadi lebih mudah. Wajahnya tidak jauh berbeza ketika usianya masih muda.

Saya mencoretkan sedikit pertanyaan, adakah dia masih ingat lagi rakan-rakan lama yang tinggal di asrama dahulu. Jawapannya sama dengan jangkaan saya, sebahagian masih ingat, sebahagian lagi sudah luput dari ingatan. Mungkin perlu sedikit masa untuk mengingat kembali. Dia sudah berpindah dan bekerja di selatan tanah air melebihi 20 tahun. Tahun hadapan dia akan bersara. Cepatnya masa berlalu.

Kalau saya mencuba lagi, mungkin ada seorang dua kawan lama yang boleh ditemui. Mungkin juga dia kenal, mungkin juga tidak. Tahun lepas saya menemui rakan sekelas yang menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) di Putrajaya. Kalau bukan kerana namanya disebut saya mungkin tidak mengenalinya lagi. Dulu dia seorang gadis ayu yang menarik. Kini bukan tidak cantik, tapi mungkin tidak lagi menjadi pilihan saya. Ha ha hak.

Feb 16, 2011

Tak Boleh Jawap (2)

Saya tak boleh nak jawap komen dari rakan-rakan blogger. Mungkin ada yang tak kena. Saya tak ada masa nak buat semakan apa yang perlu di betulkan. Ada yang boleh beri komen .....

Feb 15, 2011

Tak Boleh Jawap

Pagi minggu lepas saya hubungi seseorang.

"Assalamualaikum"

"Saya tak boleh jawap"

"Assalamualaikum"

"Saya tak boleh jawap"


Dia kata dia tak boleh jawab, tapi dia jawab juga. Mana satu yang betul. Lalu saya tanya dia.


"Kenapa tak boleh jawab"

"Saya dalam tandas...."

"Opppsss....


* Cuma saya masih musykil mana satu ejaan yang betul jawab atau jawap.

Feb 13, 2011

Kapal Terbang

Dalam tempoh kurang 24 jam saya telah kembali semula ke Putrajaya dari Kota Bharu. Pada pagi Sabtu saya telah berlepas dari LCCT. Tengaharinya menikmati hidangan lazat di Restoren Nasi Ulam Kraftangan di Kota Bharu. Berbengkel semalaman di Renaissance dan sambung semula pada sesi pagi.


Kesuntukkan masa menyebabkan hidangan makan tengahari tidak sempat dijamah kerana terburu-buru ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra. Alhamdulillah masih ada rezeki dengan nasi briani dalam perut Air Asia. Enaknya........


Sebelah tempat duduk saya seorang ibu memangku anak perempuan comel. Usianya mungkin dua tahun. Mata bundarnya mengingatkan saya pada mata anak-anak saya semasa mereka kecil.. Kecil-kecil lagi dah naik kapal terbang. Bertuahnya. Saya tidak ada peluang seperti itu. Kalau ada pun naik kapal terbang 'fun fair'.


Pertama kali saya naik kapal terbang ketika umur saya 33 tahun. Ha ha ha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails