Dec 31, 2014

2015...... Aku Tunggu Kau Datang

Hari ini merupakan hari terakhir saya bertugas di Daerah Seremban. Selepas mudik dan menghilir selama tiga tahun dua bulan. Akhirnya ujian itu tamat. Tahun 2015 akan kembali bermaustatin sepenuhnya di Putrajaya. 

Angin 2015 sudah hampir benar. Semoga tahun 2015 akan memberi harapan indah buat kita. Tahun 2014 ... tahun tragis bagi negara dan dunia. Belum pudar rasanya kenangan kepada kehilangan MH370. Sehingga kini tiada petanda. Tragedi MH17 yang menelan korban besar. Banjir besar di negeri-negeri Pantai Timur yang belum usai sepenuhnya. Bagai dilanda dilanda tsunami. Mudah-mudahan dipermudahkan. Amin.  

Saya berdoa di tahun baru ini kehidupan kita akan jadi baik-baik sahaja. Mangsa banjir akan dapat kembali kuat dan diberi rezeki yang melimpah ruah. Mereka yang sudah lama kemurungan kembali ceria dan gembira. Pada yang pernah gagal, bangkitlah !. Berpeganglah kepada pepatah Jepun, " Jatuh ke tujuh kali, bangkit kali ke lapan".... Banzaaai.

Tulisan ini juga menutup tirai Blog 'Biso Bonar' tahun 2014. Sedih kerana tidak banyak kenangan yang dapat ditulis. Sebenarnya amat banyak. Mungkin keletihan dalam perjalanan (120 km setiap hari). Saya hampir sahaja sudah tawar hati untuk menulis. Semoga ia menyinar di tahun 2015. Mungkin.  

Apa pun saya memang teruja menanti tahun 2015. Pertama, kerana bertukar ke tempat baru, perjalanan ke tempat kerja pun tidak melebihi 10 kilometer. Tahun 2015 juga, Insya Allah saya bakal bergelar 'datuk'. Seorang lagi anakanda saya akan menaiki jinjang pelamin pada Februari 2015. Seorang lagi akan bertunang pada Jun 2015. Dua orang lagi akan menamat pengajian di peringkat Ijazah Julai 2015. Oh 2015...... Aku Tunggu Kau Datang.


2 comments:

nohas said...

Tahniah, Pok Li..akan bertukar status di tahun 2015..

Selamat tahun baru..

Pok Li said...

Terima kasih nohas . selamat tahun baru. Semoga terus ceria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails