Feb 17, 2011

Dulu dan Kini ........

Semalam saya telah menaip nama seorang rakan ketika sama-sama belajar 33 tahun dahulu di carian Facebook. Kerana namanya agak ganjil carian saya menjadi lebih mudah. Wajahnya tidak jauh berbeza ketika usianya masih muda.

Saya mencoretkan sedikit pertanyaan, adakah dia masih ingat lagi rakan-rakan lama yang tinggal di asrama dahulu. Jawapannya sama dengan jangkaan saya, sebahagian masih ingat, sebahagian lagi sudah luput dari ingatan. Mungkin perlu sedikit masa untuk mengingat kembali. Dia sudah berpindah dan bekerja di selatan tanah air melebihi 20 tahun. Tahun hadapan dia akan bersara. Cepatnya masa berlalu.

Kalau saya mencuba lagi, mungkin ada seorang dua kawan lama yang boleh ditemui. Mungkin juga dia kenal, mungkin juga tidak. Tahun lepas saya menemui rakan sekelas yang menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) di Putrajaya. Kalau bukan kerana namanya disebut saya mungkin tidak mengenalinya lagi. Dulu dia seorang gadis ayu yang menarik. Kini bukan tidak cantik, tapi mungkin tidak lagi menjadi pilihan saya. Ha ha hak.

12 comments:

kasihibu said...

Salam Pok li
gembira rasa bila dapat berjumpa kawan lama kan?

Pok Li said...

sayangsayangibu
Jumpa kawan lama. Cerita pun lama. Ha ha hak.

ikan emas said...

terlalu cepat rasanya masa berlalu..
2011 pun dah bulan feb..

Unknown said...

Ada lagi tujuh tahun. Tak lama juga tu

Abu Aiman said...

hehe, bukan sekadar jumpa kawan lama di FB, cerita2 lama pun keluar balik..

Pok Li said...

ikan emas
Nampaknya yang lama menunggu hari gaji je. Ha ha hak

Pok Li said...

Abu Aiman
Cerita lama pun ok gak.

sahromnasrudin said...

assalamualaikum pok li..

mesti pok li bersyukur tak kawen dgn dia kans hehehehee

Pok Li said...

shahromnasrudin
Ha ha hak.

Anonymous said...

salam kenal

Anonymous said...

salam kenal

Pok Li said...

arif
Selamat. Selamat