Nov 20, 2010

Boleh Ke?

Kawan-kawan sering bertanya, 'Kenapa dah tak selalu menulis'.

Saya tak boleh menjawab dengan tepat. Kerana idea yang banyak itu tidak lagi selari dengan masa lapang . Ketika idea berpusu-pusu datang, masa itulah kesibukan kerja datang bertimbun-timbun. Ketika datang waktu senggang, keinginan untuk menulis itu sudah kendur pula, sekendur-kendurnya sehingga ke tahap nol.

Melihat kepada Blogroll yang berputar di Blog Biso Bonar, semakin ramai blogger yang sudah menyepikan diri dalam tempoh yang lama. Ada sebulan, ada tiga bulan, setahun pun ada. Pendek kata saya masih dikira aktif lagi lah, walaupun masa tenggelam lebih lama daripada masa timbul :).

Tertarik juga saya dengan azam blogger Bunga Cahaya untuk menulis satu entry setiap hari sehingga 31 Disember 2010. Azamnya bermula di hujung tahun dan mungkin akan bersambung dengan azam baru di tahun 2011.

Bukan sahaja saya kurang menulis, membaca blog rakan-rakan juga sudah semakin kurang. Hanya beberapa blog yang terpilih sahaja yang tetap dikunjungi. Almaklum sahaja tempat kerja saya sekarang sedang dalam proses penyusunan dan pengukuhan semula. Lebih kurang sebulan sahaja lagi. Tahun hadapan ia akan bertukar nama. visi yang baru, misi yang baru. Perbincangan demi perbincangan sedang berlangsung Dari satu kertas kerja ke satu kertas kerja. Dari satu mesyuarat ke satu mesyuarat. Terasa benar hari-hari terasa berlalu dengan pantas sekali.

Teringin juga saya untuk buat 'pengukuhan' semula kepada blog Biso Bonar. Supaya ia 'remaja' kembali. Aktif dan produktif. Mungkin serupa seperti azam Bunga Cahaya - 1 Hari 1 Entri. Boleh ke?. :)

2 comments:

sha said...

Salam...

Hendak seribu daya....kan??..

Pok Li said...

Sha
Betul, betul, betul