Mar 30, 2020

Stay at Home

Salam.Apa kabar semua.

Semoga Allah melindungi kita daripada ujian yang berat ini.

Hari ini adalah hari ke 13  kita bertapa di rumah kerana Perintah Sekatan Pergerakan (PKP). PKP  Fasa1 telah diumumkan oleh YAB Tan Sri Mahyuddin Yassin, Perdana Menteri Malaysia ke - 8 daripada 18 Mac 2020 sehingga 31 Mac 2020. Bersambung lagi ke Fasa 2 sehingga 14 April 2020. 28 hari berkurung di rumah.

Walaupun masih terkurung, saya tetap bekerja dari rumah membantu rakan-rakan di barisan hadapan yang masih terus bekerja di lapangan. Semoga mereka terus dilindungi Allah. 

Bermula dari jam 9.00 pagi sehingga 3.00 petang akan menerima dan menghantar laporan ke Ibupejabat. Itulah tugas yang dilalui sepanjang tempoh 13 hari PKP. Saya sudah mula dapat mengikuti rentaknya. Cuma tergangu apabila perut asyik mahu diisi sahaja.

Di belakang saya kelihatan kotak-kotak pelbagai saiz. Manakala senduk, sudu dan garfu di atas meja sedang di keringkan. Hajat hati hendak berpindah April ini ke Seremban.  Surat talak telah diberi, hanya dalam edah sahaja lagi. Tapi apa yang boleh dikatakan, manusia hanya merancang, Allah juga merancang. Allah lah sebaik-baik perancang. " Laa haula wa laa quwata illa billah", tiada usaha, kekuatan dan upaya selain dengan kehendak Allah.

Wassallam.

No comments: