Oct 9, 2009

Muda Kembali

”Tak perasan, sungguh......”. ”Saya ingat orang lain tadi".
Dua tiga orang yang saya temui menegur perubahan pada raut wajah saya. Nampak muda kata mereka."Bayar nazar" balas saya pendek.

Bukan saya membotakkan rambut, cuma misai tebal saya telah dicukur licin. Kesilapan mencukur bukan sahaja menyebabkan raut wajah kelihatan hodoh tetapi mungkin boleh bertukar seakan muka Charles Chaplin. Pada kelihatan 'hodoh' atau 'bodoh' lebih baik misai yang dijaga bertahun-tahun itu dikorbankan.

Kini saya sedang menunggu misai menebal kembali. Adakah mereka akan kata, "Eh nampak tua lah.......... He he he.

17 comments:

Don Balon said...

Pokli..
Letok la gambor satu.. :)

al-lavendari said...

Pokli
silap macam mana tu? siapa yg cukurkan?
kalau nak orang kata kita nampak muda, senang jer. kita katalah umur kita 65 tahun, tentu dia orang kata ... "ehh, awak nampak muda lah".

~0~ said...

xpe pokli yang penting pokli ceria sokmo...

nohas said...

Abis misai Dato' K, Pokli tu..imej baru..

ikan emas said...

identiti melambangkan imej.
Begitu jg la bila nak merubah ke arah kebaikan,msh wujud sikap sangsi.

ikan emas said...

pOklI,
ee..witwit,
.mesti hansome aBis macho !!

Wanita Itu said...

pokli ~

slamat hari raya..

takdo gambor ker heee....

sharamli said...

nak tgk gamb0 p0kli...hu3

zara aluwi said...

Saya tak suka lelaki bermisai tebal, nampak macam selekeh. Terutama bila mereka makan. Mesti ada yang melekat kat misai tu...

kakyang .. said...

assalammualaikum Pokli ..

rasanya kalo bertahun2 bermisai tebal .. tetiba hilang, mesti nampak mcm pelik sikit kann ..

mcm penjenamaan semula x ?
hahaha ..

kredit utk pokli laa .. siap dipuji nampak muda .. wah3 ..

Pok Li said...

Don Balon
Cukup le dengan gambar yang kat tepi tu. He he

al lavendri
Silap sendiri bang. Lepas ni nak ngaku umur 60 aje...

~O~
Begitu lah

nohas
Misai saya tak setebal itu, cukup sebagai pemanis muka aje. ha ha ha

ikan emas
Perubahan yang tak selesa. Hensem tiada, manis ada le.....

wanita itu & sharamli
Selamat Hari Raya. Gambar kat sebelah

zara aluwi
Saya pun geli juga kalau misai dah tebal sangat....

kak yang
Salam. Sesekali rasa muda tentu ok kannn.

Tirana said...

Setengah lelaki nampak handsome dengan bermisai tapi ada yang nampak garang..hehehe

Prasert E.C. said...

Mana gambar muda tu? Bagilah tengok sikit, kah, kah, kah!

Orang lelaki bila tiba-tiba muda, ada udang di sebalik batu. Pok Li tak gitu kan?

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

ok lah .. misai dan rambut saya putih dah.... kalau sy cukur semua bukan apa2 cuma serabut nampak putih je. hehehehehe. muda bukan di muka tapi di hati hui hui hui... sedar dah diri kita ni... saje je

Razali Razman said...

Salam Pok Li,

Saya dah tengok betul-betul gambar Pok li. Manalah tau kalu terserempak kat mana-mana...bolehlah tegur. Harap dapat berjumpa secara fizikal satu hari nanti...:)

en_me said...

pokli mesti pandai main silap mata .. kannns

Pok Li said...

Tirana
Saya tak garang dan tak macho..

Prasert E.C
Baru rasa nak tua :)

Otai
Ada orang suka rambut putih. Ada orang suka rambut perang. Ada orang suka tak ada rambut. Saya suka rambut sekarang

Razali Razman
Insya Allah mungkin bertemu. Tapi tak hensem macam gambar ha ha ha

en_me
Main mata pandailah en_me. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails