Sep 2, 2011

Sana Sini

Hari ini bertolak dari rumah ke pejabat dalam suasana yang tenang. KL masih belum sesak lagi. Merentasi tol Sungai Besi dengan lancar. Seakan memandu di tahun 80an.



Pejabat masih kosong. Menyelak dua tiga naskhah akhbar. Ceritanya pelbagai. Artis yang seronok menyambut Hari Raya dengan tujuh lapan pasang baju baru. Isu Mat Sabu dengan komunisnya. Kematian di jalanraya yang meningkat. Kisah kemeriahan Hari Raya dan sambutan kemerdekaan. Aktiviti rompak dan samun. Kisah simbah asid yang sadis. Sehinggalah kepada paparan kebuluran di Somalia yang memilukan.

Ribuan lagi cerita, peristiwa dan berita yang tidak sempat dirakam atau disiarkan. Sedih, memilukan, geram dan memualkan silih berganti.

Semalam saya sudah menamatkan 'ziarah kasih' sebelum menyambung semula lagi Sabtu ini. Ada dua tiga buah rumah saudara mara yang belum dijengah. Ahad ini saya akan menghantar Afif memasuki UM dan menghantar pulang Atiqah ke UKM.

Minggu hadapan saya akan bercuti selama seminggu, kemudian mengharungi semula KL yang sibuk dan tugas yang bertimbun. Masih ada masakah untuk membaca akhbar itu ?.


Nota:


UM = Universiti Malaya

UKM= Universiti Kebangsaan Malaysia

4 comments:

PRO2 said...

Selamat berlibur boss..

zino said...

awal dah mula kerja....

CekWa said...

selamat bertugas!

windul said...

Bagus