Nov 12, 2008

Menuju Ke Seberang


Kata orang tua-tua, 'jauh perjalanan luas pandangan'. Kerana itu saya menerima pelawaan untuk menyertai rombongan ke Bandung dan ke Jakarta. Sebentar lagi saya akan bertolak ketika musim monsun baru bermula di Terengganu. Saya berdoa semoga perjalanan ini akan selamat di permulaan dan selamat juga di akhirnya. Kerana waktu yang semakin mendesak saya tidak dapat terus menulis ........... Selamat bertemu lagi. Kapan ?. Minggu hadapan...... Insya Allah.

17 comments:

razor said...

wah, belum pergi lagi dah 'kapan2'?

amboi cepatnya kena jangkitan...

hehe...

kirim salam gue pada cewek cantek ya pak!...

huhu

akuduniaku said...

salam Pok Li

Lama tak dengar khabar dari Pok Li, harap sihat..

smoga perjalanan Pok Li selamat..

Jgn lupa bawa balik ceruta dari san...

Kami menunggu cerita dari pok Li

salam..

RAHISAM RAMLI said...

Jauh perjalanan makin bertambah ilmu Pok Li, sudah tentu banyak lagi cerita menarik boleh dikongsi bersama. Selamat menempuh pengalaman baru.

Brahimnyior said...

Wadu, bagus bangat pak.

Di sana, Pokli akan dipanggil 'Bapak'. Bunyinya kasar di sini, tapi di sana, satu penghormatan.

Di sana, 'butuh' bermaksud mahu, atau ingin, tapi jangan gunakan perkataan itu di Malaysia.

Kalau ada ole-ole, kongsilah dengan kami. hihihihihi..

rahimin idris said...

kirim bakso satu!

PENDEKAR said...

wah slamt gie bandung pok le,

paling yang aku suka tentang bandung ialah makanan-makanannya, memang best

KiTTuN said...

Jangan lupa bawa pulang ole-ole yer Pak..!

cinta said...

Waduh2 Bapak Li, bagus bangat dapat pergi ke sana. Boleh kirimin nggak, mau kirimin kebaya indonesia. Bisa kan???

ore tupat said...

wah pok li demo naik taggel betul la lo ni...kawe tabik demo.rombongan mane sama demo ni...tahniah la...bapak shabli jaga baik-baik nanti kena usik hantu iman samudera kan...ingat tu nordin mat top masih ada lagi tu..baru ni dgr ayah pin ada kelik ddganu...ore kata nak cari ketenangan jupa la ayah pin.ok pak selmat beisterirehat...

PeminatJutawanMalaysia said...

moga pokli selamat dan dilindungi Allah amin....

http://peminatjutawan.blogspot.com/

mongkut said...

Selamat jalan, selamat pulang. Semoga seronok dalam kembara dan jangan lupa bawa cerita atau foto cantik-cantik untuk tatapan kita.

Ajeem said...

saya setuju 'jauh perjalanan luas pemandangan dan bertambah pengalaman'.saya sudah pergi merantau di beberapa buah tempat.memang benda baru sangat berharga...hehee...

Tirana said...

Padanla lama tak nampak Pok Li, rupanya makan angin ke Indonesia...Semoga selamat pergi dan selamat kembali..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Pok Li said...

Salam buat saudara dan Puan ......
razor - biasa lah pak jangkitannya memang sukar di elak.

Aiman - cerita nya Insya Allah.

Rahisam - Pengalaman biasa-biasa saje pak.

Izuddin - ole-olenya. Insyallah

Rahimin - Chow Kit pun banyak pak.

Pendekar - Cuma dua masakan saja yang saya rasa, masakan padang dan masakan sunda. Banyak lagi makanan yang tidak dapat dinikmati kerana perut meragam pulak.

Kittun - Ceritanya aje.

Cinta - Saya tak boleh agak saiz :)

org tumpat - terima ksih singgah

jutawan - Amin

Mongkut - sedang fikir nak tambah blog untuk siar gambar. Insya Allah

Ajem - selamat singgah

Tirana - Sesekali lihat dunia luar. Mungkin ada yang berbeza

etomyam said...

wah best bandung ni...boleh kirim apa2 tak

orangbukit said...

"Bon Voyage"...semoga semuanya selamat..cuma dpt mkn mee bandung + sirap bandung..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails