Dec 17, 2008

Alahai Pasa Sanda, Pasa Sanda

Ketika membaca Blog The Spiral Eyes petang tadi, saya sudah terkena ‘jerat’ tag ini. Kalau tak dijawab, ada ke kena jadah dengan budak ‘Pasa Sanda’ yang baru berusia 22 tahun itu. Katanya lagi, sekali sekala bergurau senda membolehkan saya kembali muda berbelas-belas tahun. Lawaknya dia. Oleh kerana sekali-sekala, boleh juga lah. Kalau selalu tentulah hodoh nampaknya. Oleh kerana blog ini memang blog bercerita, saya juga nak cerita jugalah mengenai beg duit atau ‘wallet’saya ini. Wallet yang saya beli ini pun rasanya dah mahal sangat. Harganya RM 40.00 sahaja. Jenama ‘Horse’, hebat ke jenama tu?. Sebab saya tak pernah beli pakai jenama. Kalau nampak cantik dan banyak ‘kocek’ saya belilah. Sebelum ini beli yang harga RM 10 ke RM 15 di pasar malam. Pakai dua tiga bulan dah koyak rabak. Betul kata pepatah Melayu ‘Alah membeli menang memakai”. Rasanya dah hampir satu tahun setengah saya guna 'wallet' ini. Saya tak ingat beli dimana. Di Mydin ke atau di Giant. Tapi hati saya kuat mengatakan beli di Mydin sebab saya ada kad Meriah Mydin he he he.
Dalam beg saya ini tiada ‘tangkal azimat’ atau ‘ibu duit’ yang sesetengah orang percaya boleh mengekalkan duit tak habis-habis dan ada juga kata duit tu boleh 'beranak'. Pernah kah dengar cerita itu ?. Dalam beg duit saya pun ada lah beberapa ‘hinggit’, buat belanja beli petrol, minum pagi, atau keperluan yang tak disangka-sangka. Kalau banyak lagi saya simpan di kocek belakang. Kalau kena kebas pun adalah lagi saki bakinya dihujung-hujung bulan ni. Apa pun saya tak nak tag sapa-sapa…… biar ajelah Pasa Sanda dengan labu-labunya.
p/s Minta maaflah Pasa Sanda kerana pakai kamera h/phone yang dah tua usianya macam tuan dia jugak :)

16 comments:

The Spiral Eyes said...

pasa suka orang tua...lalalalal,pok li jaga jaga

RY said...

ni sorang lagi contoh. pilih kekasih. saya tag takde nak layan. kalau nama awek pasa sanda, terus je buat ha...

awas, malam ni ada org tdo di luar!!

haha...

go thru blog saya, pokli pernah di tag dan hampir2 di santau. terima kasih...

Pok Li said...

The Spiral Eyes

Saya belum begitu tua ha,ha,ha

Pok Li said...

Razor

Jangan kecik hati, baru saya tahu lama dah orang tag saya. Tidor luar-tidor luar lah bang . Ahaks

Tirana said...

Hehehe..first time tengok Pok Li jawab tag..Letih tau nak jawab..seronok sangat bila orang tak tag kita.

Pok Li..biar harga wallet murah tapi dalam tu banyak duit..hehehe...

Pok Li said...

Tirana

Itulah pasal. Tak jawab tak 'sporting' pulak.

Anonymous said...

pok li, banyak duit nampak.

hehehe

maksud yg mendalam

p/s: dh lama x lawat blog pok li

Sitie BUm BUm said...

dh duit sket

akuduniaku said...

salam pok li

selamat menyelamatkan duit itu dr penyeluk saku atau kaki pao he3x

p/s:(ketawa td ader maksud lain iaitu kaki pao ader byk jenis...saya pun kaki pao sb slalu pao ma n abah, h3x ta gaji lae nak buek camno..he3x)

Aiman said...

salam

saya baru selesai membaca IQRA'oleh aiman, dan kini duit dan wallet oleh saudara. ish ish bagusnya zaman sekarang semua blog adalah berkenaan denagn dunia dan akhirat.

semoga kita di kaya di dunia dan mewah di akhirat. amin..

Pok Li said...

Jawahir

Duit ... ada lah sikit.

Siti Bum Bum

Terima kasih kerana melawat

Aiman

Tak pa sementara tak bergaji, lepas ada gaji jangan pao orn tua lagi :)

Offamir

Jangan tengok web lucah sudah he he he.

en_me said...

maner leh cakap pokli dah tua.. dah berumur tewwww.. ehehe

MIE said...

banyak duit..boleh pinjam..

cinta said...

Lps ni wallet tu mesti kembong punye la. Almaklumlah, dah dapat bonus..hehehe

FARYN said...

wah wah,pokli menjawab tag dari pasa sanda..
pasa.ko mandrem pokli yer.aku repot sama abg eman..haha

Pok Li said...

en me

Belum tua ? he he he itewww.

Mie

Sign agreement lah ...

Diana

Bonus ke bulan ni. Kayo.. Kayo....

Faryn

Hebat mandaramnya. :)